Tablets

In de afgelopen jaren is er een enorme revolutie geweest in de techniek. Wij willen ons aanpassen aan deze nieuwe ontwikkeling in de maatschappij. Dat is de reden dat wij tablets aanbieden op de Schakel. De tablets worden gebruikt tijdens het zelfstandig werken in de onderbouw. Voor de kleuters zijn er verschillende educatieve spelletjes gedownload over bijvoorbeeld taal en rekenen. De kleuters worden vrij gelaten in de keuze of ze de tablets willen gebruiken. De tablets zijn alleen te gebruiken in de onderbouwgroepen, zodat de midden- en bovenbouwgroepen geen andere bestanden gaan downloaden op de tablets. Op deze manier blijft de tablet kindvriendelijk.

In de middenbouw en bovenbouw bieden we laptops aan. Op deze manier leren de kinderen hoe ze laptops moeten gebruiken. De laptops worden onder andere gebruikt tijdens Kahoots (quizzen die digitaal worden afgenomen) en lessen over het programma `Word´. Ook worden lesmethoden steeds vaker digitaal aangeboden, een laptop is dan haast niet meer weg te denken. Het is voor de kinderen een uitdagende manier van leren en het is erg toekomstgericht.

Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin