21e eeuwse vaardigheden

Het onderwijs komt steeds meer in het teken te staan van het aanleren van de 21-eeuwse vaardigheden. 21-eeuwse vaardigheden zijn competenties die leerlingen nodig hebben om succesvol deel te nemen in de maatschappij van de toekomst. Werk verandert, functies veranderen. Hier moeten leerlingen op voorbereid zijn.

Het gaat bijvoorbeeld om vaardigheden als kritisch denken, creatief denken, probleem oplossen, ict-basisvaardigheden, informatievaardigheden, computational thinking en mediawijsheid.

Om leerlingen goed voor te bereiden op de 21-eeuwse samenleving, is het belangrijk dat deze vaardigheden een plek krijgen in ons onderwijs.

Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin