Muziekonderwijs

De invloed van de muzieklessen is groot op de ontwikkeling van de kinderen. De muzieklessen geven een positief effect op bijvoorbeeld de taalontwikkeling. Kinderen leren van muziek goed te luisteren met hun gehoor, kinderen die vaker muziek luisteren kunnen een beter onderscheid maken tussen klanken en woorden. In liedjes zit vaak veel regelmaat, dit helpt bij het onthouden van woorden dus op deze manier wordt de woordenschat ook vergroot.

Muziek zorgt ook voor een goede en ontspannen sfeer, wij willen daarom ook proberen om de muzieklessen te plannen op een manier waardoor de kinderen er het meeste profijt uit kunnen halen met betrekking tot de andere vakken. Daarnaast is het samen maken van muziek ook goed voor de sociale vaardigheden. Om te zorgen dat de muzieklessen tot zijn recht komen hebben we hier een vakleerkracht voor aangesteld, en is er een speciaal muzieklokaal.

Ook willen wij als school muziek integreren in de dag structuur, bijvoorbeeld bij het openen van de dag of bij een overgangsmoment. Dit geeft de kinderen houvast en duidelijkheid.

Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin